fredag den 30. december 2011

Litteratur

Litteratur er noget der optager mig meget. Det har en evne til at kunne udtrykke sig på så uendelig mange måder, på skrift. Litteraturen har den smukke kunst at beskrive og kreer en verden af få ord. Skabe et helt andet univers, end den man allerede er i. Linjerne får et selvstændigt liv, og det vidner til en utrolig verden skrevet på papir. Især bøger har altid vakt mig en stor interesse, og jeg har i juleferien læst flere bøger på en gang, end jeg nogensinde har gjort før. Det har alle været bøger der er rigtig gode og som giver tid til eftertanke. Åh jeg vil så gerne fortælle jer om dem alle sammen!
Pindsvinets elegance 
Pindsvinets elegance er en yderst god bog som jeg stadig er igang med at læse. Den handler om den unge pige Paloma som vil på sin trettenårs fødselsdag tage livet af sig selv, og den ældre portnerske Renée som lever et liv fyldt med filosofi og alverdens bøger, i det skjulte. Da en japansk herre flytter ind i lejligheden bliver de bragt sammen, og de deler deres interesser og "deres beslægtede sjæle". Bogen er meget tankevækkende, tryllebundet og poetisk. Hvis man godt kan lide bogen "Sofies verden" anbefaler jeg også denne her.

7 kommentarer:

  1. Uh, bøger er dejlige :-) Tak for kommentaren på min blog!
    Godt nytår igen...
    Hannah

    SvarSlet
  2. Blev meget overrasket, da jeg så´- hvor få læser du havde. Rigtig skøn blog, du har lige fået en læser mere ;-)
    Det vil glæde mig, hvis du kiggede forbi - det kunne være det var noget for dig? :)

    -www.bellevuee.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Virkelig skøn blog- og dejlige billeder :-)
    Signe, http://downwithbirdie.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. Åh, jeg har lige siddet og set filmatiseringen af den bog! Det var virkelig en smuk film.. Og tankevækkende var den også.

    Super fin blog du har! :-)


    - Frida

    fridasmiling.blogspot.com

    SvarSlet
  5. Hannah: Mange tak! Ja bøger kan altid bruges.
    Sara: Mange tak for dine rosene ord, det varmer. Jeg skal nok tage et kig på din blog :-)
    Signe: Mange tak, godt nytår.
    Frida: Jeg så filmen før jeg læste bogen, og jeg blev tryllebundet. Den er rigtig god.

    SvarSlet
  6. Jeg har også lige læst pindsvinets elegance :D rigtig fin bog! Fedt blog du har :D

    SvarSlet
  7. Endnu en gang tak for din svar på min blog. Bogen lyder virkelig god - den vil jeg overveje at læse! Især hvis den er for dem, der kan li' "Sofie Verden" - den er hvertfald rigtig god! :)
    ___
    Life of Lize
    Lad os danse lidt endnu

    SvarSlet