mandag den 10. september 2012

To film, to universer

Jeg blev inspireret til at lave et indlæg om disse to rigtig gode film. Filmene hedder Pindsvinet og Mine eftermiddage med Margueritte. Det er to film, med hver deres sjælevarmende og tankevækkende historier. Begge foregår i et yderst fint og finurligt univers, som jeg er meget betaget af, og at begge film er på fransk, gør dem endnu mere charmerende. Filmene anbefales til en grå eftermiddag, da de efterlader én med en sprudlende glæde og en eftertænksomhed.

4 kommentarer:

  1. Pindsvinet er en i hvert en ekstraordinær film!
    Har du set den kendte Amélie? :) Den er noget helt for sig selv, og man kan kun komme i godt humør af at se den.

    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  2. Hvor har de film da de finurligste titler :-) Får helt lyst til at se dem.
    Elsker også franske film, hvor Amélie er en klar favorit!

    xx

    SvarSlet
  3. Noget som jeg bare ikke kan stå for, er film og jazzmuzik på fransk. Det er jo nær magisk :-)

    SvarSlet
  4. Amélie er helt klart også en af mine yndlings film :-)

    SvarSlet